Isnin, 27 Jun 2016

Nukilan Tangisan Hamba

Dingin Malam,
Tirai kenanganku,
Menyaksikan dosaku kau laku,
Pabila terselak kesedaran,
Mula ku sedar,Amaran Tuhan
Ampun maaf aku pohonkan
Padamu YA TUHAN,

Tapi mengapa,
Dosaku kuulang sengaja,
Sedang amaran telah menerpa,
Peringatan sebelum terlupa,

Ukiran pujanggaku tuk apa,
Sedangkan kulalai dalam alpa,

Ingatan ku tuliskan,
Menjadi pedoman

Tapi mengapa
Hilangnya nilai insan
Mengapa taubatku tak kesan

Apakah taubatku ditolak
Apakah taubatku tak diterima
Apakah taubatku tak diendah

Ya Allah 
Ampunkan aku yang sering terlupa
Aku tak lebih dari seorang hamba
memerlukan Dia
Penawar luka
Pengubat Hati Yang Lara

Ya Tuhan
Pandanglah aku dengan kasihmu
Ampunilah aku yang sering terlupa
Terimalah pengabdianku yang hina

Oh Tuhan 
Ampunkan Dosaku...

-Munazam Kadis-

Unknown

Biro Multimedia BADAR SAM Bestari

0 comments:

Catat Ulasan

 

Copyright @ 2014 BADAR SAM Bestari.